Saturday, February 11, 2017

Review : Sekeping Tenggiri, Bangsar

Ehem-ehem...

Takde nak cerita panjang cuma nak "up" entry berkaitan Sekeping Tenggiri yang sempat aku pegi tahun lepas. Saje je nak try sebab nampak dalam gambar cantik je. Dah la aku jenis yang suka dekorasi yang simple-simple camni. Dalam kata lain industrial design. 

Kalo sebut Sekeping, mesti dah ramai yang tahu kot berkaitan tempat ni. Ada 10 buah tempat Sekeping yang wujud di  Malaysia ni. Yang paling aku tau adalah "Sekeping Serendah". Cantik betul situ. Bagi aku laaa... bagi korang i don't know. Tapi, harganya boleh pitam okay.  Kalau pegi in group okla boleh share the cost. 

Yang aku pegi ni, tak jauh dari kotaraya Kuala Lumpur.  Ianya terletak di Bangsar sahaja. Sekangkang kera dari rumah aku. Ok tipu. Kenela drive jugakkan nak sampai sana. Hahaha. 

Website : http://www.sekeping.com/ 

Aku booked terus di website dorang. Pilih date mana, jenis bilik yang korang nak dan lepas dapat email booking dari dorang boleh terus buat payment secara online transfer. Senang! 

Untuk rate : http://www.sekeping.com/tenggiri/home.html 


Check-in macam biasalah pukul 2 petang. Prosesnya tak lama lagipun bukan banyak bilik mana pun. Cuma ada 7 buah bilik je. Time aku sampai tu, dorang memang tengah expect kedatangan aku. Since dah setel semua payment, terus dibawa ke bilik yang terletak di tingkat atas. 

Sunyi sepi je kawasan. Yela Sekeping Tenggiri ni terletak di dalam kawasan perumahan yang telah diubahsuai. Okla untuk sesiapa yang inginkan ketenangan di dalam kotaraya. Kiranya lebih kurang kepada weeken retreat gitu. Hehehe. 

Antara facilities yang ada adalah:

  • 7 bedrooms
  • 7m x 3m swimming pool
  • Common lounge
  • Dining area with washing facilities
  • Fridge and oven toasters
  • Filtered and hot drinking water
  • Astro TV in common lounge
  • Books and magazine
  • 24 hours housekeeping services
Dalam bilik pulak: 
  • Open wardrobe
  • Air-conditioner
  • Ceiling fan
  • WIFI
  • Bath towels
  • Naturally ventilated bathroom
  • Hot shower
Overall, aku puas hati dengan apa yang aku cuba try ni. Mahal sedikit tapi sebab ambience dia menarik, maka why not sekali sekala kita trykan. 

Jom layan gambar. 














Ok dah tu je...

Till then..

9 comments:

  1. bestnya..
    boleh cuba nnt ni.
    ajak family berkampung di sini.
    boleh masak2 kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe sila2. amek semua bilik terus. privasi. ;)

      Delete
  2. tempat cantik. landscape best. berbaloi je bayar mahal sikit pun.. buat manja manja diri.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yuppp. mmg suka tgk konsep dia. minimalist. hehehe

      Delete
  3. waahh! menarik ni.. sekeping kong heng & sekeping serendah pun aku tak cuba lagi... tq for sharing

    ReplyDelete
  4. nak tanye sekeping tenggiri ni boleh buat bbq ke?

    ReplyDelete