Tuesday, November 21, 2017

Halal Foods | Saigon Green House, Ho Chi Minh

Hello!

Kalau kita pegi ke Ho Chi Minh, Vietnam memang aku tau memang takkan menjadi satu masalah dalam bab nak mencari makanan halal ni. Cuma tu la kena tau di mana dan kat mana. Tak lupa duit kene adalah yela. Kalau bagi mereka yang selalu travel memang akan tau yang mana makanan halal adalah sedikit mahal berbanding di negara sendiri. 

Betul tak? Hahaha

Anyway, just nak share salah satu restoran halal yang ada di Ho Chi Minh ni yang sempat aku terjah ketika berada di sana. Time ni tak silap lepas melawat War Museum. So, perut pun mintak diisi ler. Google punya google kedai halal.  Yang paling dekat dengan  War Museum ni adalah "Saigon Green House". Jarak dia dalam 1km jugaklah kalau jalan kaki. Menapaklah aku dengan Janggel menuju ke sana. Nasiblah ada pokok-pokok besar teduh je sepanjang jalan tu. Tak lupa bunyi hon non-stop! 

By the way, jarak "Saigon Green House" bukanlah dekat dengan Ben Thant Market. So, aku rasa tak ramai yang akan gigih untuk ke sini. Tapi maybe aku just share dah sempat pegi mencekik kat situkan. 

Tips: Makanan halal banyak terdapat sekitar Ben Thant Market especially di "Malaysia Street ataupun "Nguyen An Ninh". Kat sini memang berderet kedai makan halal. Cuma tinggal nak masuk je. Plus, kat sinilah boleh rub shoulders dengan Malaysian yang lain. Hahaha. 

Kalau nak detail lagi boleh baca blog Rara ---> Halal Foods in Ho Chi Minh 

Time aku pegi makan lunch dah lewat. So, keadaan kedai agak lengang. Overall, aku takde isu tentang makanan dia. Portion agak besar, sedap dan banyak lauk dia kasik. Cuma sedikit mahal.  Maybe kat Malaysia Street boleh dapat lagi murah.

Anyway, alamat dia ada kat resit gambar last skali.  














Till then. 

Bye!

5 comments:

  1. Memang Vietnam ada satu kawasan tu penuh dengan kedai halal, Tarot pernah melancong ke sana tahun 2011

    ReplyDelete
  2. Mkn kt sini jugak mse mse pergi last year. Bg saya pun mknn sedap wpn harga mahal sikit. Tp portion byk jugak and rasanya yg sangat malaysia...hiii

    ReplyDelete
  3. It is my first visit to your blog, and I am very impressed with the articles that you serve. Give adequate knowledge for me. This is the best Instagram online web viewer on the Internet. Discovering top trending photo and video on Pikdo right now!

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan kat sini. selalu makan kat malaysia street aje.

    ReplyDelete