Sunday, June 21, 2015

2015 | Ramadhan Kareem


Assalamualaikum! 

Pejam celik, pejam celik, dah tiba bulan mulia yang penuh keberkatan Ramadhan Al-Mubarak untuk tahun 2015 ni. Maka, ni merupakan tahun ke-2 aku menyambut ramadhan di perantauan. Tapi sekejap jela. Sebab dah tiba masanya untuk aku pulang ke tanahair sedikit masa lagi. 

Tak sabar nak berhari raya di kampung tahun ni. Cukuplah sekali je raya kat overseas. Homesick yang teramat! Kah kah kah. What to do.. anak mak katanya. ;p 

Anyway, I wish all of you my readers a very blessed Ramadhan this year. May this Ramadhan brings you many blessings, love, forgiveness dan peace. InsyaALLAH. 

p/s: elakkan pembaziran makanan, jangan main mercun *ok yang ni tipu* ;p

26 comments:

  1. Salam Ramadhan dan selamat berpuasa John yang jauh di perantauan tu. Yes!!!! raya di kampung halaman sendiri lebih bermakna terutama apabila bersama keluarga tersayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa JM. hahaha tak sabarkan nk balik. ;)

      Delete
  2. Selamat Berpuasa John ...

    Muga kita mendapat rahmat dan barakah di bulan yg mulia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa jugak en. ghazali. jauh kt kanada tu lagi lama kan puasanya. semoga kita mendapat keberkatan dari-Nya. InsyaALLAH.

      Delete
  3. Salam Ramadhan John! Selamat berpuasa juga. So, menu buka puasa ko bakal hasil air tangan mak lah lepas ni. Nothing beat the feeling of being home, katanye kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa Bie! hahaha kannn menu air tangan ibu katanya. tak sabar dah teringin nk makan macam-macam dah ni. tik tok tik tok...

      Delete
  4. Salam Ramadhan. Few more days to go. Bersabarlah ya! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa pojie! insyaALLAH a few more days to go...

      Delete
  5. Selamat berpuasa, jangan ponteng puasa yer. HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah selamat berpuasa jugakk radin! haippp! mana boleh ponteng! ahaks.

      Delete
  6. Selamat berpuasa dan selamat kembali ke tanahair, John...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih zilla. selamat berpuasa jugak! ;)

      Delete
  7. Selamat berpuasa John... camna tempoh berpuasa kat sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa PLM. dalam lebih kurang 19 jam.

      Delete
  8. Gitew! Selamat berpuasa berbelas JAM! Hiks.

    ReplyDelete
  9. selamat berpuasa john...selamat kembali ke tanah air...kena tempah banner dah ni nak letak kat KLIA!hehehe!

    ReplyDelete
  10. Tazzabar nk tunggu ko balik..ayuhhhhh roadtrip kekekeke

    ReplyDelete
  11. Salam Ramadhan dan selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  12. selamat berpuasa dik John.
    Akak suka baca blog adik ini.
    Sungguh ilmiah

    ReplyDelete
  13. Selamat menyambut ramadhan John. Selamat pulang juga

    ReplyDelete
  14. Semuga John sihat dan kuat untuk mjalani ibadah pussa di perantauan...dan gembira dapat pulang beraya ke pangkuan kluarga
    Terima kasih atas info jepun yg nekcik skodeng sblum kr sana tempuh hari

    ReplyDelete