Saturday, July 23, 2011

Roadtrip in New Zealand - Day 10 (Last Day)

Hellooo...rajin lak aku ni menaip hari-hari minggu nih. Nampak sangat macam takde keje, walaupun bertimbun-timbun kene setelkan. Takpelah, better habeskan yang ni cepat-cepat, pasni insyaALLAH Perth pula bakal menjelma. 

Auckland - Singapore - Kuala Lumpur

Roadtrip kami di New Zealand nampaknya hampir sampai ke penghujungnya. Sayu je nak tinggalkan negara yang bagi aku sangat-sangat cantik. Kalo boleh nak menetap terus kat sini. Tapi walaubagaimanapun, kami still nak balik Malaysia bila winter. Tak tahan sejuk wehhh...hahah.

Pagi itu hari yang cerah. Dah janji dengan Scott untuk hantarkan kami ke airport jam 8.30 pagi. Lepas dah minum air teh o panas dan hangatkan kebab yang beli semalam, kami pun mula la penuhkan van merah. Perghh...banyak sungguh barang-barang kami nih. 


Lepas sampai di airport, terus check-in. Makkk aihh..punyelah ramai yang beratur. Nasib baik kami antara yang awal sampai. Kalo tak, penah den nak menunggu ye. Alhamdulillah, tak excess baggage. Kalo tak, kene bayar denda lagi. Tak rabak dah poket ni. Nak bayar dengan ape? Terus ke boarding hall lepas kawanku beli Pancake kat McD. Mengidam katanya. Bila dah sampi kat area duty free shops, rasa teringin lak nak beli coklat Toblerone. Hahah...buy 3 get 1 free. So, kami pun beli laa yang besar tu. Ntah bila nak abes makan xtau la.








Flight delayed almost 2 jam. Aku dah macam nak mengamuk dah ni. Reason sebab delay airport singapore ditutup selama sejam untuk memberi laluan kepada rehearsal hari kebangsaan mereka. Hurm...takpelah. SO, bila dah berlepas tu, mata mulala nak pejam sebab mengantuk yang amat. Tidur laaa...dalam 2 jam camtu terjaga. Tak sampai lagi. Aku memang tak suka flight waktu siang ni, sebabnya keinginan nak tidur kurang tambah-tambah kalo flight tu long-haul. Boleh mati kutu duk dalam flight ni. Dalam flight ada orang jual-jual macam Airasia. Beli laa air je sebabnya kami dah bawak kebab untuk makan dalam flight. Ada india sebelah kami tu, siap makan capati lagi. Haishhh...berani sungguh depa. Tapi makan sorok-sorok la. Takut kantoi. Hihihi....

Touch down kat Singapore lebih kurang pukul 8 malam. Terus solat sebelum pegi ke gate yang sepatutnya untuk ke Kuala Lumpur. Flight ke Kuala Lumpur dijadualkan berlepas pada pukul 9.55malam. Alhamdulillah...kami selamat mendarat di KLIA pada jam 11malam. Happy bercampur letih. Had fun in New Zealand. Hopefully will come again.


Aku nak cakap macam ni je..........


Till then...goodbye New Zealand.....Hope we will meet again.


p/s: dalam post seterusnya, akan aku ceritakan apa yang aku telah beli dan apa yang patut dibeli ketika berada di New Zealand. Hahahah....total perbelanjaan juga akan aku ceritakan dengan detail. InsyaALLAH...

3 comments:

  1. haa cepat update nak tengok berapa belanjawan ke sana..huhu

    ReplyDelete
  2. abish sudah...hehehe!

    ha beli apa??? cepat update!

    ReplyDelete
  3. naisssssssss!

    nanti i refer blog u jika ade rezki ke NZ satu hari nanti..:)

    ReplyDelete