Wednesday, December 12, 2012

Big Bad Wolf Books 2012

Assalamualaikum!!!

Minat membaca buku? Minat untuk mengumpul buku untuk disimpan di atas rak agar nampak lebih educated? Haaa... korang jangan lepaskan peluang untuk berkunjung ke pesta buku Big Bad Wolf yang sedang berlangsung sekarang sehingga 23 December 2012 nanti. Lama lagi tu... harap duit gaji korang still banyak okeh! 


Aku pegi lepas balik dari Annual Dinner company aku kat Mandarin Oriental Hotel. Balik umah dalam pukul 1 pagi camtu. Sebab pikir dorang bukak tak tutup-tutup untuk 63 jam yang pertama, maka aku dengan gigihnya pegi angkut Fatt yang katanya tak tido lagi. Hahaha mula-mula tu bila sampai kat sana tak ramai orang. Amek kau! Penuh okeh hall pameran tu jam 2.30 pagi! Hahahah barisan untuk membuat bayaran pun super panjang! Ape lagi kan.. terus bergegas pegi section Travel. Tapi seems like banyak buku dah abes dowh... aku suspek Chawanna dah rembat awal-awal sebab dia pegi jam 7 pagi hari pertama! Damn it! Hahaha Next year, aku nak terpacak awal-awal lagi. Buku travel tak banyak jenis yang menarik minat aku.

Macam-macam jenis buku yang ada. Kalo sesiapa yang jenis minat buku cerita, lagi laaa heaven! Ada yang harga RM8 je untuk1 buku. Korang bacalah sampai muntah! Jangan lupa bawak beg troli okeh! Senang nak tarik-tarik buku yang nak dibeli. Aku aritu lupa nak bawak beg. Rebeh bahu aku duk pegang buku yang berat-berat. Buku jenis hardcover memang berbaloi untuk dibeli sebab murahhh!!!!!! Kalo kat luar aku bajet more than RM100 untuk 1 buku. 



Banyak jugaklah la kot buku-buku yang aku rembat. Ada buku travel, buku biografi, buku cerita, buku merepek. Saje nak start kumpul buku. Pasni bila dah ada rumah sendiri, aku nak ruangan membaca. Penuhkan 1 almari nanti yang aku nak beli kat Ikea. Haaa...nampak berilmiah skit. InsyaALLAH aku akan belek-belek nanti. Takdelah duk tersimpan je kan. Jemput korang~ Hahaha

Buku ni dah banyak abes untuk title negara yang popular. Aku speku Abbaz yang amek banyak! Hahah

Tak jumpa Volume 1. Ke mana perginya~



Motif beli? Hahahah saje kata sedara rapat~ Hahah

Buku kisah pengembaraan




Buku penuh gambar! I loike these!!! 



Untuk bacaan sendiri yang taktau bila akan khatam. 

Ok dah tu je... selamat malam semua!


19 comments:

  1. akak first!!!
    yeay...
    (lama plak tak buat gini..)
    mcm best je
    tak bleh jadi nih
    kena terjah gak
    (mines nih belah mana....???Sah akan sesat!!! hahaaha)

    ReplyDelete
  2. betul john, buku travel x banyak taun ni, kalo x salah banyak lagi taun lepas..
    peningkatan novel & buku kanak2 nampaknye tahun ni,

    ReplyDelete
  3. yes,buku kanank-kanak memang banyak..kalaulah aku kanak2 berusia 12thn lagi,mesti aku paksa mak aku beli semua cerita fairytales tu..hee and pleasa,dont bring toddler *mcm aku*..boleh naik hangin dibuatnya *mcm aku jugak*..

    ReplyDelete
  4. first time aku dengar pesta buku buka non-stop 63 jam, ramai pulak tu...

    ReplyDelete
  5. hahahahah... thn dpn kite pasang kemah dpn pintu okehhhh...

    ReplyDelete
  6. buku tuh 1 hal lah, gambar tuh knape smart sgt...! agegegegegge!

    ReplyDelete
  7. mencikkkk sungguh larrrr... cissssss.... time aku g, buku travel memang tinggil (haishhh gigil2 aku taip nih) *tinggal cebisan-cebisan jer..... #nyampass

    ReplyDelete
  8. opsss patah balik ~ sejak bila rumah ada karpet bulu2 tuh???? hahahahaha #iklan

    ReplyDelete
  9. Wahhh!!! Bestnya buku-buku yg Danny dapat beli tu! Nanti bolehlah akak pergi libarary Danny tu ya....akak nak baca buku Culture Shock tu.

    ReplyDelete
  10. Bnyk betol buku ko borong..3 thn x abis baca (kalu aku la...)... anyway, bila agaknya masa yg x ramai org eh..? aku nak p jugakla since ramai org dok bercerita pasal pesta serigala nih....

    ReplyDelete
  11. Apsal ada sesetengah buku yang dibeli sama? hahaha..Tak perasan la pula, coz pergi pun 1st day juga. wahahah

    ReplyDelete
  12. syoknya boleh tambah koleksi kat lemari buku..

    ReplyDelete
  13. @Kak Anash,
    yeayyyy! sy pn taktau akak. sy guna GPS nasib baik jmpe. kekeke fatt pn tau tempat ni. nasib baik lagi. kekeke.



    @Dzuchan,
    aku tak pegi tahun lepas tp megikut kata2 org ramai yg pegi last year, this year buku travel mmg akan kurang berbanding tahun lepas. hrp2 tahun depan byk lagi. ;)



    @Penunggang Bulan Putih,
    aku tak sempat terjah area buku kanak2 maka tidaklah aku tau mcm mana kemeriahan kat sana. hehehe.



    @Orga,
    hahaha first time dgr? aku pun first time dengar bro! hahaha. dah pegi ke belom? ;)



    @Chawanna,
    jommmmm!!!! aku sanggup amek cuti kalo gitew! hahaha.

    ReplyDelete
  14. @Beb,
    motif? hahaha terima kasihhh! ;)



    @Masmz,
    tu la kau sape suh jauh2 sangatttt!!! eeeeiiiiii! hahaha. bertabahlah! next year sila amek cuti okeyyyyy! karpet baru ye~ silalah datang.



    @Naramas Aman,
    heheheh jemput2 akak, jangan malu jgn segan ye. ;)



    @Farikica,
    hahahah aku pn tak rasa akan abes pun. tp gedik melampau nak beli gak! boleh lagu tu? hehehe ;p sila pegi ye. mid-week slalunya tak ramai.



    @Nina Hamdan,
    ahaha haruslah! takkan nk jenis buku lain2 kot. kekeke kata pesta buku murah2 kan.

    ReplyDelete
  15. Argh gile tensen aku tengok entry ni.
    Aku la slh sorang pembeli buku & suka kumpul kat rak (baca nya mmg tak tahu bila la hihi).

    Doa skit biar dorg extend sampai 30/12 ahaks (sempat la aku gi) :P

    ReplyDelete
  16. ala, bestnyaaa!! wish i was in Malaysia
    pesta buku ni sampai bila?

    ReplyDelete
  17. wah gitu...kemahen banyak buku ko sampai langgar keta golf kat tengah laman tu. HAHAHAHA...nasib baik takde sape nampak

    buku aku masih dlm plestik..tak kuarkan lagi...cane? nampak nau malas baca buku. lol :))))

    ReplyDelete
  18. salam john!

    magad! patutlah hati aku gundah gulana 2,3 menjak ni. ade org sebut rupenya! haha

    xla. aku xborong sume.

    ko punye coolection yg DK tu lg gempak kot. haha

    ReplyDelete
  19. ASSALAMUALAIKUM Do follow me

    http://freakingvoyage.blogspot.com/

    THANKS :D

    ReplyDelete