Friday, September 6, 2013

Prelude : Sekitar 3D2N di Mutiara Taman Negara, Kuala Tahan

Helloo!!!

Aku baru je balik dari masuk hutan nih. Gigih tak? Sampai umah terus sakit-sakit badan sampai nak shalat pun macam terkangkang-kangkang. Anyway, I did enjoy the trip.

Layan sedikit gambar sebelum aku start dengan cerita pasal trip ni. Will try to finish the story about Jeju Island as soon as possible. Tak banyak dah, ada a few entries je lagi. 


peringatan untuk mereka yang masuk ke Taman Negara



labah-labah ketika night walk


babi hutan woiii!!! kejarrr kejarrr!!! oink.. oink... oink...


jungle trekking versi tak brape nak susah


lotion semulajadi

api dari kayu cendana, kalo tak silap aku la. dah ingat-ingat lupa tanda penuaan

jungle trekking versi purba

dari puncak Bukit Teresek, kalo cuaca elok boleh nampak puncak Gunung Tahan disebalik awan


kala jengking! 

view dari canopy walk @ jambatan gantung setinggi 40 meter




kanak-kanak orang asli kaum Batek

menyumpit!






menyusuri Sungai Pahang


lunch dihidangkan diatas bot di Lubuk Tenor

Lata Berkoh

dinner? 

Ok nanti aku sambung... kepala dah ting tong~ 

Bye!

14 comments:

  1. esotik betul muke model tu hf..

    lunch buffet sempoi giler hidang atas bot dgn chef dok tggu..

    ReplyDelete
  2. teringat zaman study dulu-dulu. selalu gak masuk hutan keluar hutan macam tu. tapi part bile balik dari field work tu. memang tak boleh blah dengan kesengalan yang menyerang sendi-sendi hokay. seminggu pun tak sure ilang. take a good rest ya dude!

    ReplyDelete
  3. mohon share pakej tuh, teringin gak..

    ReplyDelete
  4. Saya teringin nk gi tmpt nature ni..errr....menakutkan tak??

    ReplyDelete
  5. Woww..cerita masuk hutan pulak ye..sekali2 keluar tgk alam semulajadi yang menghijau tu boleh sejukkan mata kan..

    'babs' berkeluaran mcm tu jer..banyak nyee..

    ReplyDelete
  6. @Miss,
    mmg besttt!!! ;)))



    @DATT,
    hahaha kann esotik sgt. ade yg siap2 mekap2 bagai tp xmau org amek gmbr dia. lunch tu mmg unexpected dia akan hidang mcm tuh! hiks.



    @Farel,
    yes... mmg betol. tu baru skit je bro. balik terus sengal2 urat semua. bertabah jela.



    @watie rose,
    nanti aku tolong tepekkan. ;)



    @Zila,
    hurm... so far takde pape yang berlaku pun. takdela menakutkan sangat pn, sbb lampu banyak dipasang. ;)



    @Jari Manis,
    hahahah tu la. kasik sedut udara segar skali skala. barula peparu elok. ;)



    @Dzuhata,
    i loike too! hahaha

    ReplyDelete
  7. gambar cun gile! camni la baru media trip :)

    ReplyDelete
  8. John, aku terpaksa cakap gambar ko memang cun! aku dengki!

    Jom taman negara sekali lagi sebelum ko berangkat jauh diperantauan?? heheheh

    ReplyDelete
  9. John, aku terpaksa cakap, gambar ko memang cantik! Aku dengki! sekian huhuhuhu..

    ReplyDelete
  10. @Biqque,
    heheh terima kasih! ;) byk lagi kene belajar ni.



    @Chawanna,
    hahaha terima kasih! ko lagi terror dari aku okeh. aku ni masih lg blajar katanya. ;))) jom buat trip sama-sama!

    ReplyDelete
  11. mesti akak kena tinggal tak ajak, kan? kan?

    *seret selimut dari atas katil masuk mesin basuh*


    best aaaa...
    'sportlight by the media'

    ReplyDelete
  12. Salam, Abang, boleh tolong share pakej dan bajet sekali tak? Saya dari awal thn plan nak gi sini tapi x sempat2 :)
    -LIN-

    ReplyDelete