Saturday, March 24, 2012

India is Incredible? - Day 0 (Part 1)

Assalamualaikum!!! 

Sori lambat skit untuk update pasal trip aku ke India. Biasalah aku anak manja, kalo tak sakit lepas balik travel memang tak sah. Tu siap terlantar MC 3 hari pastu hilang 10kg gara-gara cerah perut. Masuk ofis sume cakap wahhhh ko dah kurus! Bangga jap. *kembang hidung banyak kali* 

Ok dah jom aku mulakan... 

11 March 2012 Ahad

Hari ni aku bangun awal. Yela hari Ahad buat ape bangun awal kan. Hehehe. Hari ni flight aku menuju ke New Delhi jam 5.30 petang. So, aku plan nak gerak dengan Janggel dan MasMZ sekali. So, aku drive menuju ke rumah Mas untuk park kete kat situ. Tapi sebelum tu, aku singgah dulu kedai nak beli contact lens. Hahaha yela bila travel, we have to look good. So, kene la pakai lens so that boleh pakai cermin mata hitam. Baru hensem lebih. *Perasan tapi hakikat*. Lepas dah setel packing barang, aku memang agak memang agak beg aku mesti paling besar ok! Yela, segala baju mak nenek masuk sekali. Taktau nak kuarkan yang mana satu. Itulah masalah aku paling besar bila travel. Yakni nak bergaya je kejenye! Duhhhh~

Lebih kurang jam 12.30 tengah hari, keretaku meme cut laju menuju ke Puncak Jalil. Gigih ok! Walaupun pada hakikatnya boleh je naik skybus dari KL Sentral. Dalam perjalanan tu boleh pulak lupa nak tukar baki duit., Sebab ada hamba Allah ade pesan sesuatu dari sana., Plus, aritu aku tukar duit skit je. Lebih kurang jam 1.30 sampailah aku kat rumah MasMZ. Then, Janggel datang kutip kami untuk menuju ke ofisnya sebab nak park kete kat situ. Free je, Then, housemate Janggel datang kutip pulak. Dia tolong hantar ke LCCT. Alhamdulillah…selamat sampai. Dah macam stesen bas dah aku tengok LCCT ni. Punyelah ramai orang! Haishh…tak sabar nak tunggu KLIA2 siap. Yela, airport lagi besar dan canggih. Harap-harap takdela crowded macam yang sekarang ni. 

Sebab tak sempat nak lunch lagi, kami makan kat Taste of Asia tu. Ramai jugak orang, tapi managed to get a place to seat. Terus order. Aku beli nasi ayam, Janggel beli meehoon goreng dan MasMZ beli asam laksa. For me, the food was tasteless. Tawar hebe ok! Dahla harga mahal…bertabah jela. Lepas dah setel makan, terus pegi drop bag. Lupa nak bagitau, sebelum kami pegi makan, kami pegi timbang dulu semua beg nak tau brape total kilogram yang kami bawak. Ya ALLAH..nasib baik pegi timbang, rupenye memang tak cukup kilo kami beli aritu. Kami beli 25kg je. Tapi we all sume timbang beg, total ialah 30kg ok! Hahaha ntah apela kami bawak. Tapi aku laa especially. Dorang lagi 2 macam ringan je tengok. Kekeke. Since taknak bayar over the counter sebab lagi mahal, kami beli tambah lagi 5 kilo. Just bayar the price different. Kami beli kat AirAsia Sales counter. Dekat dengan pintu international departure hall.

Kemudian, pegi drop beg then masuk terus departure hall. Time ni hujan turun lebat giler ok! Aku just berharap nanti takde flight delay ke ape. Alhamdulillah kami berlepas dengan selamat jam 6.30 petang. Perbezaan waktu antara India dan Malaysia ialah India 2.5 jam lambar dari Malaysia. Kalo Malaysia jam 6 petang, kat India baru jam 3.30 petang. Macam tula lebih kurang sifirnya. 



Alhamdulillah….selamat mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Indera Gandhi pada jam 10.55 (aku agak je sebab dah lupa, rasanya sampai 35 minit awal kot). So far, keluar dari perut pesawat hinggalah ke imigresen smooth sahaja. Dia punya airport lebih kurang Changi Airport dari segi hiasan karpet dan reka bentuk. Lebih kurang laa tak sama punye. Bak kata Biqque, dari gate sampai ke imigresen jauhhhhhhh sangat. Tapi bila aku rasa sendiri takdela jauh sangat. Normal la… Biqque drama sangat. LOL. Jangan marah naaaa…. Bila je nampak arca bentuk-bentuk tangan yang bermacam-macam jenis, maka dah sampai la tempat kaunter imigresen. Makkk aihhh!!! Ramai gileerrr ok orang beratur. Malam-malam pun still ramai orang. Hurm… Tak best sungguh nak beratur ni. Tapi beratur jela. 



Malasnyaaaaa nak type!!!!! Nantilah aku sambung. KBAI!

Till then....wasalam.

15 comments:

  1. tu je??????????????????

    hahahah

    ReplyDelete
  2. john...

    makan kt taste of asia memang disaster...org dtg makan once off jer...lps tu tarak dah...sbb serius tak sedap....

    sedap lg kot mkn kt old town, lagenda or noodles...

    ReplyDelete
  3. La... tgk syok2 bace tetibe trus KBAI...hehehe cecepat sambung cite ok...;)

    ReplyDelete
  4. Alamak...tengah syok2 baca...dah stop...potong stim betul ...Rajin2 le menaip, ce tengok jari2 kat gambor yg you tunjuk kat atas tu..kan rajin depa tu...mesti ada makna tu...eh apa makna jari2 tu ek?...ce cita

    ReplyDelete
  5. taste of asia tu mmg BONGOK! rip off gile patu tak sedap!

    ko akan rasa JAUH bila ko dah kena LAST CALL and masa tu ko kat luar, nak harung sume2 tu utk ke perut kapal! kalo ko jalan mcm itik pulang petang tak kejar apa2, mmg la...hahaha!

    pendek tu je???

    ReplyDelete
  6. @Janggel,
    tu jela...xleh panjang2. sbb tgh malas!!!



    @Travel&Food,
    tau xpe. ya ALLAH..sumpah tak sedap langsung!!!! dah la rege cekik darah. mmg xyah masukla camtu.




    @Muna,
    hahaha...bertabahlah akak oiii. sy tgh malas skung ni.



    @Naramas Aman,
    hehehe...tula akak. xde idea ayat ape nk tulis plus tersangatlah malas...hehehe. insyaALLAH...akan sy taip slow2 nnt.



    @MasMZ,
    harus...itu adalah kebenaran.



    @Biqque,
    aku totally agree! sume cakap makanan tasteless. tp aku tgk ramai je orang masuk. haha.

    pendek jela dlu. teaser kepala hotak aku la kan. muahahah

    ReplyDelete
  7. ah mmg...aku pun kadang2 blasah gak makan kat situ...binawe tul!

    ReplyDelete
  8. Arggg..potong stim la ko nih!! entry ciputtttttttttttttttttttttt.. aku kasi 2/10 markah je!! hahahaha

    ReplyDelete
  9. Mkn nasi ayam kt situ sure asyik sendawa bau bwg putih halia bagai..ritu 8 jam tas flight asyik sendawa ja (",)

    ReplyDelete
  10. yeaaa.. update sudah. tapi sikit sangat.. ;p

    ReplyDelete
  11. Oiiii berapa belas part agaknya travelog india ko ni eh? hehehe!


    Hmmmm ado ko ore luar pehe maksud 'ceroh perut' tu? :P

    Sambung sambung!

    ReplyDelete
  12. Ohhh.... ni maknanya akhir tahun nanti baru habis semua citer ya.... hehehe

    ReplyDelete
  13. ni aku baru nak rempit...kira belum ketinggalan lagi...teruskannn!!

    ReplyDelete