Saturday, September 3, 2011

Nak beraya oberseas.....so, it's gonna be Perth!

Assalamualaikum sume....camne hari raya? Best ke tak?

Bagi aku tahun ni raya paling best, tapi taktau kenapa maybe semua orang mood elok, dan plan nk amek gambar raya banyak-banyak tercapai jua akhirnya..alhamdulillah.

Tahun ni memang tahun paling best untuk aku, dah lama nak merasa beraya kat oberseas. Yela, asyik duk kat Key-ell je, boleh ke cakap oberseas? Over the river boleh la kot. Alhamdulillah...saat aku duk tulis entry ni aku dah pun berada kat LCCT untuk terbang ke Perth pada jam 11.50 pm dengan flight D7 2714. Skung ni tengah lepak-lepak kat Starbuck dulu sambil duk tunggu 2 orang lagi member aku.

Perasaan ketika ni, masih bercampur baur. Tak tau kenapa tak rasa excited nak bercuti lagi after trip dari New Zealand dah berakhir 2 bulan lepas. Ni nak terbang pulak, kali ni aku terpaksa fly ke Perth diam-diam. Aku memang tak bagitau parents atau adik-beradik aku yang lain. Sebabnya, aku balik raya aritu, my beloved mama dah bebel-bebel. Asyikkkk duk travellll je kejenya! Bila nak simpan duit? Nak kawen sume? Bila bila bila?????? Ok drama sungguh kat situ. My beloved mama lagi siap cakap, "dapat ape dari travel???" Hurm....ntah nak cakap macam mana. Kalo orang yang tak faham ape itu melihat dunia Allah yang cantik ni, memang takkan faham. It's a passion and addictive. What to do....anakmu yang sholeh ni suka travel.

Okla, kali ni less baggage aku bawak, i mean less baju bajan, benda unnecessary thing sume aku tak bawak. Berat luggage pun ringan je, duit pun ciput je..okla tak plan nk spend banyak pun for this trip. Coz i have a few suprises for u guys later within this month. Just wait and see ok.... ^_^ Hopefully, takkan overspend and tangan gatal nak swipe credit card. Last time kat NZ dah berjaya untuk tidak keluarkan 1 pun plastic money. What an achievement for me!!! Hoyehhh...

Aku taknak bebel panjang-panjang, aku harap korang yang setia baca blog aku ni doakan yang terbaik for this trip kali ni. Btw, aku dah bawak baju melayu + sampin skali sebab plan nak masukkan pic kat salam perantauan. Kuikuikui....tunggu tau. ;p . Mudah-mudahan ape yang aku plan berjaya dan sukses dengan jayanya.

Till then, selamat hari raya  dan maaf zahir batin guys!!!



p/s: aku masik tak faham sesetengah orang suka duk wish SHRA MZB (Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin). Pastu HBTY (Happy Birthday To You). Ok...what the hell is this short form??? Kalo malas sangat nak tulis penuh, jangan tulis pape! For me, it doesn't mean anything, it just shows that you are lazy and not sincere....

9 comments:

  1. gosh

    slmt berari raye di perth bro!!!


    err mau poskad buleh ka???

    ;p

    ReplyDelete
  2. kemang,
    dia dah terbang la kemang...ekekek..ko nak poskad Oz? aku bleh anto..tp setem Msia le :P



    bdk2 @ john,
    aku mengerti akan maksudmu bila ko ckp spirit nak travel tak brp nak mari. sbnrnya bkn ko je penah rasa camtu, aku pun sama. benda ni lama dah aku rasa sbnrnya since tahun lepas, pastu makin menebal pas balik umrah..klu ikutkan aku malas nak pegi Korea, tp sbb mengenangkan ada 2 member pegi, aku kena gak pegi. klu tak mau kena maki smpai mati tak habis2...

    apapun, enjoy Perth...amik gmbr pakai baju melayu kat Pinnacles Desert la baru rare...siyes. tahun dpn ko bleh buat kad raya cam aku...hihihi...

    bro, once u got bitten by a travel bug, mmg no cure. anyway, thn dpn aku mebi slow down skit sbb nak cari balik semangat yg hilang tu...haih!

    ReplyDelete
  3. aku masih tak menebal utk raya diperantauan...harus pak ein (bapak aku) menangis tak benti hahahah!

    neway, have fun kat sana, and make sure bawak balik cite best2 utk kitorang k? bab baju melayu tu, i loikeeeeeeee!

    fatt, totally agree ngan ko. jgn kata kena gigit, aku ni dah kena hisap darah dah ni! hahaha! sampai meroyan tgk orang beli tiket aku tak beli!

    ReplyDelete
  4. biqque,
    aku dah penah rasa dah camtu....haha..dan resultnya thn ni & thn lepas aku paling byk berjalan. now je aku dah slow...tp dlm pada slow tu aku dah ada 4 tmpt utk separuh tahun pertama..haih!

    (bila nak insaf ni...)

    ReplyDelete
  5. serius dah lama teringin nak beraya diperantauan!syok weh sekali-sekala kan nak rasa pengalaman tu..memang nak cuba la satu hari nanti..gi perth sorang2 ke?

    ReplyDelete
  6. perghh best!
    nak rase raye kat tmpt org gak..mesti sayu pilukan tpi still rase excited..anyway save journey bro!! take alot of pica ye ^^ V

    ReplyDelete
  7. bestnya dia gi jalan2 lain. Jelesss!!
    i pun ada berperasaan gitu nak beraya di perantauan. Tapi bile pikir balik...sian kat my mum tak sampai hati nak tinggalkan dia beraya tanpa anak yg sorang ni.
    So, kesimpulannya...selagi mak ayah kita masih ada....jgn tinggal2kan mereka di pagi raya. Dah habis raya....nak pi mana2....hampa pi lah. sekian

    ReplyDelete
  8. wahh dah selamat sampai ke perth rupanye, selamat hari raya helmi, part tak inform parent tu hehe teringat zaman i memula suka gi travel dulu,gi melbourne dulu pun tak inform takut kena marah haha dah balik baru inform

    dah guna flexiroam helmi?

    ReplyDelete
  9. Bila lagi John hendak menulis?..miss your writing so much.

    ReplyDelete