Friday, April 5, 2013

Photobook : Melbourne has arrived!

Hellooo peeps! 

Kita berjumpa lagi dalam segmen photobook! Kali ni aku berexperimentasi dengan gambar-gambar Melbourne untuk dijadikan photobook. Penggunaan teknik-teknik khas yang terdapat dalam software yang disediakan oleh Photobook Malaysia boleh meningkatkan daya kreativiti yang terdapat dalam diri setiap seorang manusia. Kene mix and match, try and error untuk mendapatkan hasil yang memuaskan. 

Sekarang ni, aku suka menggunakan latar belakang yang berwarna hitam untuk menaikkan seri setiap gambar yang ada. Warna putih boleh digunakan tetapi maybe hasilnya tidak berapa nak ummphh! Pastu, teknik susunan gambar juga memainkan peranan yang penting. Sekarang aku lebih kepada less is more. And simple is beautiful. (Dulu aku pun macam tu gak, kalo boleh setiap gambar nak letak, tapi now dah insaf). Tak perlu nak ada emoticon, gambar kecik-kecik atau animasi kartun yang agak kebudakkan untuk diletakkan dalam photobook ni. Heyyyy it's up to u to put whatever u want. It's your photobook and not mine. Hehehe... Less is more and keep it simple and precise. 

Ok... abes dah bebelan untuk hari ni. Jom layan beberapa keping gambar dari photobook Melbourne aku. 













Till then.... goodluckkk! 

9 comments:

  1. Macam storybook of Melbourne tengah saya baca nie. Cantek, creative and interesting. =D. Kalau ada masa di KL, nak pergi rumah John tengok semua photobook awak =D

    ReplyDelete
  2. Am I the first to comment? Lama tak buat nie. Chop, yeah I am first! xP

    ReplyDelete
  3. wahh..bestnya dah sampai ..12 apostle.ciku dah buat jugak..hihi..nak citer gak..photobook untuk travel ke US dan umrah.

    ReplyDelete
  4. menarik nye photobook nih...macam nak terai satu..huhu

    ReplyDelete
  5. aku konpius mule2..igt ko letak photobook tu atas rumput mane tah...rupe2nye carpet bulu2 warna perang...

    curlast ko john...gmbr2 always owesome..

    ReplyDelete
  6. Omg Diana komen dulu! Haish....

    KbaI.

    ReplyDelete
  7. aiya~...aku sampai sekarang tak siap-siap lagi. macam ko cakaplah, macam semua gambar nak letak, pastu pening kepala, ahaha...

    ReplyDelete
  8. brapa lagi balance? ko ni mmg raja photobook tau, cantek plak tu gambo2 nyer ha...

    kalo kak anash mintak satu, aku pun nak mintak dua lah! hahaha!

    ReplyDelete